ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ 24-02-11
ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΡΙΘ.ΠΡΩΤ.3141
ΔΗΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ :Διοικητικών Υπηρεσιών
Αρμόδια: Σερέτη Παρασκευή
ΤΗΛΕΦΩΝΟ : 210 7490155
Προς: τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου
συνημμένα: συνημμένες καταστάσεις προσωπικού (πίνακας Α και Β )
ΘΕΜΑ: Συγχωνεύσεις, καταργήσεις και λύσεις δημοτικών ν.π.δ.δ. και υποβολή αιτήματος διατήρησης αυτοτελούς ν.π.δ.δ.
Σύμφωνα με την Εγκύκλιο 11/27-1-2011 του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, προβλέπονται τα εξής:
ΓΕΝΙΚΑ
Σύμφωνα με το άρθρο 103 του ν. 3852/2010, από 1.1.2011 κάθε δήμος μπορεί να συνιστά ή να έχει μέχρι δύο νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ένα για τους τομείς αρμοδιοτήτων κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης και παιδείας, και ένα για τους τομείς πολιτισμού, αθλητισμού και περιβάλλοντος, ενώ στην περίπτωση που ο δήμος διαθέτει κοινωφελή επιχείρηση, μπορεί να έχει μόνο ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου.
Επίσης, σε κάθε δήμο θα λειτουργούν δύο σχολικές επιτροπές, μία για τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και μία για τις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 107 του ν. 3852/2010, από 1.1.2011 κάθε δήμος μπορεί να έχει μόνο τις ακόλουθες επιχειρήσεις: μία (1) κοινωφελή επιχείρηση, μία (1) δημοτική επιχείρηση με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού, εφόσον λειτουργούσαν αντίστοιχες επιχειρήσεις στους δήμους.
Στο ίδιο άρθρο, όπως αυτό έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 18 παρ. 10ι του ν. 3870/2010, προβλέπεται ότι οι δήμοι απαγορεύεται πλέον να συνιστούν ή να συμμετέχουν σε άλλες ανώνυμες εταιρείες, κατά τις διατάξεις του ΚΔΚ, εκτός από εκείνες που είχαν συσταθεί μέχρι την 31.12.2010. Επιτρέπεται όμως να συμμετέχουν σε αναπτυξιακή ανώνυμη εταιρεία της περιφέρειας, που συστήνεται κατά τις διατάξεις του άρθρου 194 του ν. 3852/2010.
Προκειμένου ο αριθμός και οι κατηγορίες των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των επιχειρήσεων που διαθέτει κάθε νέος δήμος να ανταποκρίνονται στο παραπάνω πλαίσιο, προβλέπονται υποχρεωτικές συγχωνεύσεις για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και τις επιχειρήσεις, αντίστοιχα, που περιέρχονται σε κάθε δήμο, σύμφωνα με τις ειδικές ρυθμίσεις του ν. 3852/2010, οι οποίες θα αναλυθούν στη συνέχεια.
Επομένως, το δημοτικό συμβούλιο, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό και τις κατηγορίες των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των επιχειρήσεων που ανήκουν στο δήμο, καθώς και τις δραστηριότητες και τους σκοπούς που αυτά ασκούσαν, αποφασίζει πώς θα κατανείμει τις δραστηριότητες και τους σκοπούς και επιλέγει σε ποιο νομικό πρόσωπο ή επιχείρηση θα αποδοθεί η άσκηση αυτών, με γνώμονα τον εξορθολογισμό των παρεχόμενων από αυτά υπηρεσιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών και των κατοίκων.
Συνοπτικά, στις διατάξεις του ν. 3852/2010 προβλέπονται οι ακόλουθες συγχωνεύσεις:
- συγχώνευση όλων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου σε δύο (ή σε ένα, εφόσον στο δήμο λειτουργεί κοινωφελής επιχείρηση), σύμφωνα με τους τομείς αρμοδιοτήτων που προσδιορίζονται στο άρθρο 103
- συγχώνευση όλων των σχολικών επιτροπών σε δύο, μία για τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και μία για τις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Σε όλες τις περιπτώσεις των προβλεπόμενων συγχωνεύσεων, το δημοτικό συμβούλιο λαμβάνει τις σχετικές αποφάσεις εντός διμήνου από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας δημοτικής αρχής, δηλαδή έως τις 28.2.2011.
Στη συνέχεια, με την Εγκύκλιο 11/2011 του ΥΠ.ΕΣ., διευκρινίζεται η διαδικασία συγχώνευσης που πρέπει να ακολουθήσουν οι δήμοι, ανά κατηγορία νομικών προσώπων και επιχειρήσεων, καθώς και άλλα ειδικότερα θέματα που άπτονται των εν λόγω συγχωνεύσεων και της λειτουργίας εν γένει των ΝΠΔΔ και των επιχειρήσεων των δήμων:
Ι) Νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου
Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για τη συγχώνευση των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου περιλαμβάνει απαραίτητα όλα τα στοιχεία που αναφέρονται στο άρθρο 103 παρ. 4 (όνομα, σκοπός, διοίκηση – αριθμός και ιδιότητα μελών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 240 παρ. 1 του ν.3463/2006 (ΚΔΚ), όπως ισχύει , περιουσία και πόροι του νομικού προσώπου που προκύπτει από τη συγχώνευση). Η απόφαση αυτή υποβάλλεται για έλεγχο νομιμότητας και στη συνέχεια, η πράξη συγχώνευσης δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως από τον οικείο δήμο. Στην ίδια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ορίζονται και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του νομικού προσώπου. Το νέο διοικητικό συμβούλιο ασκεί τη διοίκηση του νομικού προσώπου από τη δημοσίευση της απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Όσον αφορά τον επιμερισμό των δράσεων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου στους τομείς αρμοδιοτήτων που αναφέρονται στο άρθρο 103 παρ. 1α του ν. 3852/2010, σημειώνεται ότι λαμβάνοντας υπόψη τα νομικά πρόσωπα που λειτουργούσαν στο δήμο και εφόσον οι λειτουργικές ανάγκες το επιβάλλουν, είναι δυνατό να γίνει ανακατανομή των αρμοδιοτήτων των τομέων.
Περαιτέρω, επισημαίνεται ότι με τις ρυθμίσεις του άρθρου 103 παρ. 3 του ν. 3852/2010 δίνεται η δυνατότητα, υπό προϋποθέσεις, να διατηρηθεί ως αυτοτελές ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και να μην υπόκειται στις υποχρεωτικές συγχωνεύσεις. Τέτοιες προϋποθέσεις είναι η ευρύτερα αναγνωρίσιμη δραστηριότητα, το εξειδικευμένο αντικείμενο, η μακροχρόνια απόδοση έργου και η γενικότερη καταξιωμένη προσφορά, οι οποίες θα πρέπει να πληρούνται σωρευτικά. Η ανάγκη διατήρησης ενός νομικού προσώπου ως αυτοτελούς μπορεί να εκτιμηθεί, όταν η δράση του ξεπερνά την τοπική εμβέλεια και μπορεί να έχει χαρακτήρα πανελλαδικό ή διεθνή. Η διατήρηση ενός τέτοιου νομικού προσώπου γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από αίτημα του οικείου δήμου, για το οποίο απαιτείται απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του. Σημειώνεται ότι η απόφαση αυτή πρέπει είναι πλήρως αιτιολογημένη και να προκύπτει με σαφήνεια η δικαιολογημένη διατήρηση ενός συγκεκριμένου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου ως αυτοτελούς.
Τέλος, αναφορικά με τη δυνατότητα του δήμου να προβεί σε κατάργηση ενός νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου της χωρικής του αρμοδιότητας, ισχύουν τα προβλεπόμενα στις παρ. 3, 4 και 5 του άρθρου 242 ΚΔΚ.
α) Σχολικές Επιτροπές
Όσον αφορά το χρονικό διάστημα στο οποίο πρέπει να πραγματοποιηθεί η συγχώνευση των υφιστάμενων σχολικών επιτροπών κατά τα ανωτέρω εκτεθέντα, ισχύει η δίμηνη προθεσμία από την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, όπως και για τα λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των δήμων.
β) Προσωπικό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου που συγχωνεύονται
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 103 του ν. 3852/2010, το τακτικό προσωπικό (μόνιμο και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου), των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου που συγχωνεύονται, καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό του νομικού προσώπου που προκύπτει από τη συγχώνευση, με την ίδια σχέση εργασίας και έμμισθης εντολής.
Για τη διαπίστωση του ανωτέρω προσωπικού ως προσωπικού του νέου νομικού προσώπου, εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του προέδρου του οικείου διοικητικού συμβουλίου, αμέσως μετά τη δημοσίευση της απόφασης συγχώνευσης.
Όπως προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 9 του ιδίου άρθρου, εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση της συγχώνευσης, καταρτίζεται ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας του νέου νομικού προσώπου, με τη διαδικασία του άρθρου 10 του ΚΚΔΚΥ (ν.3584/07). Στον ΟΕΥ προβλέπονται αντίστοιχες κατά κατηγορία και κλάδο οργανικές θέσεις τις οποίες θα καταλάβει το μόνιμο προσωπικό του νομικού προσώπου και αντίστοιχες κατά εκπαιδευτική βαθμίδα και ειδικότητα προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις τις οποίες θα καταλάβει το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίες καταργούνται κατά την αποχώρηση των υπαλλήλων.
Μετά τη δημοσίευση του ΟΕΥ στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, το προσωπικό κατατάσσεται στις ανωτέρω θέσεις, με απόφαση του προέδρου του οικείου διοικητικού συμβουλίου, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πέραν του τακτικού προσωπικού, και οι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου ή έργου των συγχωνευόμενων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου συνεχίζουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο νέο νομικό πρόσωπο, μέχρι τη λήξη της διάρκειας των συμβάσεών τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του ιδίου άρθρου και εφόσον συντρέχει περίπτωση.
Διατάξεις για την συγχώνευση - Κατάργηση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 241 του Ν. 3463/2006 προβλέπονται τα εξής:
Η Συγχώνευση δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων σε ένα νομικό πρόσωπο, συναφούς σκοπού, γίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, που εκδίδεται ύστερα από απόφαση του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Από τη δημοσίευση της ανωτέρω απόφασης για τη συγχώνευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, το νέο νομικό πρόσωπο, στο οποίο συγχωνεύθηκαν τα άλλα, υποκαθίσταται αυτοδικαίως και χωρίς καμία άλλη διατύπωση, σε όλα εν γένει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συγχωνευθέντων νομικών προσώπων, εξομοιούμενο με καθολικό διάδοχο.
Με απόφαση του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου καθορίζονται οι αναγκαίες θέσεις του προσωπικού που υπηρετεί στα παραπάνω δημοτικά ή κοινοτικά νομικά πρόσωπα, οι οποίες μεταφέρονται αυτοδικαίως στο νέο δημοτικό ή κοινοτικό νομικό πρόσωπο. Τυχόν πλεονάζουσες θέσεις μεταφέρονται με τον ίδιο τρόπο στον οικείο Δήμο ή Κοινότητα. Στις θέσεις αυτές με την ίδια απόφαση του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου εντάσσεται, αυτοδικαίως, το Προσωπικό με την ίδια σχέση με την οποία υπηρετούσε στα συγχωνευόμενα νομικά πρόσωπα.
Οι εκκρεμείς δίκες συνεχίζονται από το νέο νομικό πρόσωπο χωρίς καμία ειδικότερη διατύπωση για τη συνέχιση από αυτό.
Νομικά πρόσωπα του άρθρου αυτού, που συστήθηκαν με οποιονδήποτε τρόπο, καταργούνται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, ύστερα από απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Από τη δημοσίευση της απόφασης Κατάργησης, η τυχόν περιουσία τους περιέρχεται αυτοδικαίως στο Δήμο ή την Κοινότητα, που τα σύστησε.
Νομικά πρόσωπα τα οποία μετά την πάροδο διετίας από την έναρξη ισχύος του παρόντος ή δύο έτη μετά τη δημοσίευση της συστατικής τους πράξης δεν έχουν συντάξει προϋπολογισμό και απολογισμό για δύο διαδοχικά οικονομικά έτη, καταργούνται. Η σχετική πράξη Κατάργησης εκδίδεται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας.
Το Προσωπικό που υπηρετεί στα νομικά πρόσωπα, που καταργούνται, εντάσσεται στον οικείο Δήμο ή Κοινότητα κατά τις διατάξεις του άρθρου 318 του ν. 1188/ 1981, όπως ισχύει.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 318 του Ν. 1188/1981 προβλέπονται τα εξής:
Προσωπικό των δημοτικών νομικών προσώπων που καταργούνται και αναλαμβάνει ο οικείος Ο.Τ.Α απευθείας ή όχι την εκπλήρωση του σκοπού τους, διατηρείται εν τη υπηρεσία του οικείου δήμου ή κοινότητας μέχρις οργανώσεως της υπηρεσίας ταύτης, δια τροποποιήσεως του οργανισμού της εσωτερικής υπηρεσίας, ότε επιτρέπεται η ένταξις αυτού εις αντιστοίχους τακτικάς θέσεις επί τη βάσει των ουσιαστικών αυτών προσόντων και των εν τω οργανισμώ οριζομένων προϋποθέσεων δια την κατάληψιν των θέσεων τούτων. Η ένταξη γίνεται με απόφαση του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου ύστερα από σύμφωνη γνωμοδότηση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου. Η κατά τ’ ανωτέρω τροποποίηση του οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας ενεργείται εντός εξ μηνών από της αναλήψεως υπό του δήμου ή κοινότητας της οικείας υπηρεσίας, εντός δε εξαμήνουν από της εγκρίσεως της τροποποιήσεως του οργανισμού ενεργείται η ένταξις του προσωπικού. Το μη εντασσόμενον προσωπικόν εντός της ανωτέρω προθεσμίας απολύεται αυτοδικαίως και άνευ ετέρας διατυπώσεως από της λήξεως της προθεσμίας. Προγενέστερα υπηρεσία του εντασσομένου προσωπικού λογίζεται ως τακτική δημοτική ή κοινοτική υπηρεσία δια πάσαν περίπτωσιν.
Διατάξεις για τη Διοίκηση δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 240 του Ν. 3463/2006, όπως τροποποιήθηκαν με την παρ. 16 του άρθρου 20 του ν. 3731/2008, και όπως συμπληρώθηκαν με τη διάταξη του άρθρου 240Α του Ν. 3463/2006, που προστέθηκε με το άρθρο 24 παρ. 4 του Ν. 3613/2007, προβλέπονται τα εξής:
1. Τα δημοτικά ή κοινοτικά νομικά πρόσωπα διοικούνται από το διοικητικό συμβούλιο, που αποτελείται από πέντε έως δεκαπέντε μέλη, τα οποία μαζί με τους αναπληρωτές τους ορίζονται από το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο. Μέλη του διοικητικού συμβουλίου είναι ο δήμαρχος ή οι δημοτικοί σύμβουλοι και δημότες ή κάτοικοι που είναι χρήστες των υπηρεσιών του νομικού προσώπου ή που έχουν ανάλογη επαγγελματική ή κοινωνική δράση ή ειδικές γνώσεις, ανάλογα με το σκοπό του νομικού προσώπου, καθώς και ένας εκπρόσωπος των εργαζομένων του νομικού προσώπου, εφόσον αυτό απασχολεί περισσότερους από δέκα (10) εργαζομένους. Ο ανωτέρω εκπρόσωπος προτείνεται από τη γενική συνέλευση των τακτικών υπαλλήλων εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από τότε που θα αποσταλεί η σχετική πρόσκληση. Ένα τουλάχιστον εκ των μελών του διοικητικού συμβουλίου ορίζεται από τη μειοψηφία του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. Εάν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου είναι περισσότερα από πέντε (5), δύο (2) τουλάχιστον από αυτά ορίζονται από τη μειοψηφία του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου.
Είναι δυνατόν η μειοψηφία αντί δημοτικού ή κοινοτικού συμβούλου να ορίσει ως εκπρόσωπο της δημότη ή κάτοικο, κατ` ανάλογη εφαρμογή του δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου. Σε περίπτωση που η μειοψηφία δεν ορίσει συμβούλους, δημότες ή κατοίκους, ή εκείνοι που έχουν οριστεί παραιτηθούν, χωρίς να αντικατασταθούν, μετέχουν σύμβουλοι, δημότες ή κάτοικοι που ορίζονται από την πλειοψηφία."
*** Το έκτο εδάφιο της παρ.1 αντικαταστάθηκε ως άνω με τη παρ.16 άρθρου 20 Ν.3731/2008,ΦΕΚ Α 263/23.12.2008.
Μετά τoν ορισμό των μελών το δημοτικό συμβούλιο εκλέγει από τα μέλη αυτά τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου. Στην περίπτωση που μέλος έχει ορισθεί, από το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο, ο δήμαρχος αυτός αυτοδικαίως καθίσταται και πρόεδρος αντιστοίχως, του διοικητικού συμβουλίου.
Η θητεία των μελών του διοικητικού συμβουλίου του νομικού προσώπου ορίζεται με την απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. Λήγει πάντοτε με την εγκατάσταση του νέου διοικητικού συμβουλίου. Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου μπορούν να αντικατασταθούν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, με απόφαση δημοτικού συμβουλίου για σοβαρό λόγο που ανάγεται στην άσκηση των καθηκόντων τους.
Τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αναπληρώνει ο αντιπρόεδρος. Το νομικό πρόσωπο εκπροσωπείται στα δικαστήρια και σε κάθε δημόσια αρχή από τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου και όταν αυτός κωλύεται ή απουσιάζει από τον αντιπρόεδρο.
Οι διατάξεις των άρθρων 227 παράγραφος 5, 234, 235 και των παραγράφων 1 και 3 του άρθρου 236 (ποινικά κωλύματα διορισμού, ανάλογη εφαρμογή διατάξεων δημοτικού συμβουλίου και δημαρχιακής/οικονομικής επιτροπής, έγκριση θεμάτων από δημοτικό συμβούλιο, πόροι, οικονομική διοίκηση ως οι δήμοι), εφαρμόζονται και στα νομικά πρόσωπα αυτά. Τα θέματα, τα σχετικά με τη λειτουργία του νομικού προσώπου ρυθμίζονται με κανονισμούς που εγκρίνουν τα δημοτικά ή κοινοτικά συμβούλια. Τα νομικά πρόσωπα, αν δεν διαθέτουν ταμειακή υπηρεσία, εξυπηρετούνται από την ταμειακή υπηρεσία του οικείου Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των Δήμων με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων μπορεί να συνιστάται, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ., η οποία εγκρίνεται από το Δημοτικό Συμβούλιο με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, τριμελής Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία διέπεται από τις διατάξεις των άρθρων 232 και 233 του Ν. 3463/2006. (Δηλαδή κατά ανάλογη εφαρμογή των δημοτικών ιδρυμάτων, οι Ε.Ε. αποτελούνται από τον Πρόεδρο ή τον Αντιπρόεδρο και 2 μέλη του Δ.Σ., εκλεγόμενα για 2ετή θητεία από το Διοικητικό Συμβούλιο, με αρμοδιότητες αντίστοιχες της πρώην δημαρχιακής και ήδη οικονομικής επιτροπής, άρθρα 282 παρ. 1γ και 72 του Ν. 3852/2010).
Μέρος Β – Υφιστάμενα Ν.Π.Δ.Δ.
Τα συγχωνευθέντα, υφιστάμενα στο Δήμο Ζωγράφου δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, είναι τα παρακάτω με το αντίστοιχο προσωπικό τους.
ΝΠΔΔ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ (ΦΕΚ 1568/31-07-2009)
ΝΠΔΔ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ (ΦΕΚ 2520/24-12-2009)
ΝΠΔΔ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ (1449/20-07-2009)
ΝΠΔΔ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΛ. ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΚΙΩΝ ΖΩΓΡΑΦΟΥ (ΦΕΚ 2288/27-10-2009)
ΝΠΔΔ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ (πρώην ΙΒΣΑ) ΔΗΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ (ΦΕΚ 1851/3-09-2009)
ΝΠΔΔ Β ΚΑΠΗ ΔΗΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ (ΦΕΚ 1851/3-09-2009)
ΝΠΔΔ Α ΚΑΠΗ ΔΗΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ (ΦΕΚ 1851/3/09/2009)
ΝΠΔΔ ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΔΗΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ (ΦΕΚ 2212/2-10-2009)
ΝΠΔΔ ΔΗΜ. ΠΑΙΔΙΚΟΙ –ΒΡΕΦΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΥ (ΦΕΚ 1126/10-06- 2009)
ΝΠΔΔ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΙΛΙΣΙΩΝ (ΦΕΚ 418/11-04-2001)
ΜΕΡΟΣ Γ (Σχολικές Επιτροπές)
Οι σχολικές Επιτροπές όλων των Σχολείων Α’ βαθμιας και Β’ βαθμιας Εκπαίδευσης σήμερα είναι οι εξής:
1η Σχολική Επιτροπή | 1ο Γυμνάσιο & 1ο Λύκειο | Κρίνων 26 |
2η Σχολική Επιτροπή | 3ο Γυμνάσιο , 7ο Γυμνάσιο , 3ο Λύκειο , 7ο Λύκειο | Ηρ.Πολυτεχνείου 3 |
3η Σχολική Επιτροπή | 5ο Γυμνάσιο | Μ.Αλεξάνδρου & Κορυτσάς |
4η Σχολική Επιτροπή | 6ο Γυμνάσιο & 6ο Λύκειο | Υδάσπου 18 |
5η Σχολική Επιτροπή | 4ο Αθλ.Γυμνάσιο & 4ο Λύκειο | Βακτριανής 99 |
6η Σχολική Επιτροπή | 1ο ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ & 7Ο ΣΕΚ ΑΘΗΝΩΝ | Ηρ.Πολυτεχνείου 9 |
7η Σχολική Επιτροπή | 1ο Δημοτικό & 19ο Δημοτικό | Ηρ.Πολυτεχνείου 1 |
8η Σχολική Επιτροπή | 3ο Δημοτικό & 9ο Δημοτικό | Κρίνων 28 |
9η Σχολική Επιτροπή | 10ο Δημοτικό , 4ο Δημοτικό , 4ο Νηπιαγωγείο & 17ο Νηπιαγωγείο | Μ.Αλεξάνδρου & Κορυτσάς |
10η Σχολική Επιτροπή | 5ο Δημοτικό , 6ο Δημοτικό , 11ο Δημοτικό & 17ο Δημοτικό | Περιάνδρου 37 |
11η Σχολική Επιτροπή | 7ο Δημοτικό , 8ο Δημοτικό , 12ο Δημοτικό , 15ο Δημοτικό & 16ο Δημοτικό | Μακρυγιάννη 46 |
12η Σχολική Επιτροπή | 1ο Νηπιαγωγείο & 18ο Νηπιαγωγείο | Γρ.Κουσίδου & Παπα/σίου |
13η Σχολική Επιτροπή | 2ο Νηπιαγωγείο & 10ο Νηπαιγωγείο | Καββαθά 7 |
14η Σχολική Επιτροπή | 5ο Νηπιαγωγείο & 11ο Νηπιαγωγείο | Αγ.Γερασίμου 25 |
15η Σχολική Επιτροπή | 6ο Νηπιαγωγείο & 12ο Νηπιαγωγείο | Γάζης 26 |
16η Σχολική Επιτροπή | 8ο Νηπιαγωγείο & 14ο Νηπιαγωγείο | Ιοκάστης 54 |
17η Σχολική Επιτροπή | 13ο Νηπιαγωγείο & 16ο Νηπιαγωγείο | Μαικήνα 39 |
18η Σχολική Επιτροπή | 3ο Νηπιαγωγείο | Μακρυγιάννη 46 |
19η Σχολική Επιτροπή | 7ο Νηπιαγωγείο | Κρίνων 41 |
20η Σχολική Επιτροπή | 9ο Νηπιαγωγείο | Κρίνων 41 |
21η Σχολική Επιτροπή | 2ο Δημοτικό & 14ο Δημοτικό | Ευνομίας 2 |
22η Σχολική Επιτροπή | 5ο Λύκειο | Μ.Αλεξάνδρου & Κορυτσάς |
ΜΕΡΟΣ Δ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ 1η ΜΕΤΑΦΟΡΑ Ν.Π.Δ.Δ.ΣΤΟ ΔΗΜΟ
Σύμφωνα με τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους: την ανάγκη αυτοτέλειας των αρμοδιοτήτων των:
ΝΠΔΔ Δημοτικοί Παιδικοί-Βρεφικοί Σταθμοί Ζωγράφου,
ΝΠΔΔ Παιδικοί Σταθμοί (πρώην ΙΒΣΑ),
ΝΠΔΔ Παιδική Μέριμνα Δήμου Ζωγράφου ,
ΝΠΔΔ ΚΑΠΗ Α και Β και μεταφορά τους στο Δήμο Ζωγράφου, με ανανέωση και παράταση των συμβάσεων των κοινωνικών προγραμμάτων και με μεταφορά και των συμβάσεων του προσωπικού που εργαζόταν το 2010.
ΠΡΟΤΑΣΗ 2η Διατήρηση ως ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
Σύμωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 103 Ν.3852/10 προτείνουμε να διατηρηθεί ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου λόγω της δραστηριότητος και της ευρύτερης αναγνώρισής του το Μουσείο Γουναρόπουλου
ΠΡΟΤΑΣΗ 3η ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ Ν.Π.Δ.Δ ΣΕ ΕΝΑ
εισηγούμαστε τη συγχώνευση σε ένα (1) των παρακάτω νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου με αρμοδιότητες πολιτισμού και αθλητισμού ως εξής:
ΝΠΔΔ Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ζωγράφου
ΝΠΔΔ Δημοτική Βιβλιοθήκη Ζωγράφου
ΝΠΔΔ Δημοτικό Ωδείο
ΝΠΔΔ Μουσείο Ελληνικού Θεάτρου Σκιών Ζωγράφου
ΝΠΔΔ Δημοτικό Γυμναστήριο Ζωγράφου και Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Ιλισίων
Συγνωνεύσεις 5 δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου σε ένα (1)
Αρθρο 1 (Συγχώνευση)
Συγχωνεύονται σε ένα, ίδιο και ενιαίο δημοτικό νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, τα ακόλουθα δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου:
Α.ΝΠΔΔ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Β.ΝΠΔΔ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΤΡΟΥ ΣΚΙΩΝ
Γ.ΝΠΔΔ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Δ.ΝΠΔΔ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Ε. ΝΠΔΔ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Αρθρο 2
ΜΟΡΦΗ – ΕΠΩΝΥΜΙΑ-ΕΔΡΑ
Το νομικό πρόσωπο έχει μορφή δημοτικού νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου του ν. 3463/2006 (άρθρα 240επ.), όπως έκτοτε ισχύει, έχει επωνυμία « ΝΠΔΔ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ και ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ » και έδρα το Δήμο Ζωγράφου, με δυνατότητα λειτουργίας αποκεντρωμένων υπηρεσιών, υπό μορφή παραρτημάτων, σε όλη την περιφέρεια του Δήμου Ζωγράφου .
Αρθρο 3
ΣΚΟΠΟΣ
1. Σκοποί του Οργανισμού είναι η οργάνωση λειτουργιών και δραστηριοτήτων καθώς επίσης και η παροχή υπηρεσιών που αναφέρονται στους τομείς:
1.1. Πολιτισμού και αθλητισμού και συγκεκριμένα:
. Η ίδρυση και λειτουργία βιβλιοθηκών.
. Η εφαρμογή πολιτικών για την ανάδειξη και προστασία του τοπικού πολιτισμού, η προβολή των πολιτιστικών αγαθών και των σύγχρονων πολιτιστικών έργων που παράγονται σε τοπικό επίπεδο με τη δημιουργία αθλητικών, πολιτιστικών και πνευματικών κέντρων, μουσείων, πινακοθηκών, κινηματογράφων και θεάτρων, φιλαρμονικών σχολών διδασκαλίας μουσικής, σχολών χορού, ζωγραφικής, γλυπτικής κ.λ.π. καθώς και η μελέτη και εφαρμογή πολιτιστικών προγραμμάτων.
. Η ανάδειξη και η προστασία μουσείων, μνημείων, καθώς και αρχαιολογικών και ιστορικών χώρων της περιοχής και των εγκαταστάσεων αυτών σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού.
. Η ανάδειξη της σημασίας του Πολιτισμού και Αθλητισμού, η συνεργασία με ι όλους τους αρμόδιους φορείς η χορήγηση χρηματικών ή ηθικής αξίας βραβείων και επαίνων, η χρηματοδότηση υποτροφιών και η συνεργασία με φορείς υποτροφιών.
. Η επισκευή, συντήρηση και αξιοποίηση παραδοσιακών και ιστορικών σχολικών και άλλων κτιρίων που παραχωρούνται από δημόσιους, πολιτιστικούς, αθλητικούς και ιδιωτικούς φορείς.
. Η διοργάνωση συναυλιών, θεατρικών παραστάσεων και άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων ή η συμμετοχή της σε αυτά.
. Η προώθηση πολιτιστικών ανταλλαγών σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
. Η ανάπτυξη του πολιτιστικού χαρακτήρα.
. Η κατασκευή, συντήρηση και διαχείριση αθλητικών εγκαταστάσεων, όπως σταδίων, γυμναστηρίων, αθλητικών κέντρων και χωρών άθλησης.
. Η προώθηση και εφαρμογή προγραμμάτων ενίσχυσης μαζικού, σχολικού και εξωσχολικού αθλητισμού και διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων.
. Η προώθηση της επικοινωνίας και της συνεργασίας με φορείς και υπηρεσίες που ασκούν ίδιο ή παρεμφερές κοινωνικό έργο, αθλητικούς, πολιτιστικούς, κοινωνικούς, επιστημονικούς συλλόγους και κάθε άλλο φορέα στα πλαίσια των παραπάνω σκοπών και επιδιώξεων (Ανάληψη κοινών προγραμμάτων, μελέτες, προγραμματικές συμβάσεις, διοργάνωση αγώνων, τουρνουά κ.λ.π).
1.2 Η οργάνωση και λειτουργία Διεθνούς Κέντρου Λογοτεχνών και Μεταφραστών και συγκεκριμένα:
. Η οργάνωση και λειτουργία στο Δήμο Ζωγράφου Κέντρου Λογοτεχνών και Μεταφραστών, ως κέντρου συνάντησης έργων, γνώσης, ιδεών και απόψεων έγκριτων
συγγραφέων , μεταφραστών και επιστημόνων από όλο τον κόσμο.
. Η συνδρομή στο διεπιστημονικό διάλογο μεταξύ συγγραφέων, μεταφραστών και επιστημόνων μέσω εξασφάλισης των αναγκαίων όρων και συνθηκών της εργασίας τους, της ανεμπόδιστης και ελεύθερης έκφρασης τους και της προώθησης του έργου τους.
. Η προσφορά στην ανάπτυξη της ελληνικής και παγκόσμιας Λογοτεχνίας, των Τεχνών, της αειφορίας και των επιστημών εν γένει.
. Κατοχύρωση συνεργασιών με παρόμοιους οργανισμούς όλου του κόσμου και διεθνείς οργανώσεις.
. Η προώθηση των ιδεών, δικαιωμάτων και ιδανικών της ελευθερίας της σκέψης και της έκφρασης, καθώς επίσης της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών.
. Η ενθάρρυνση και υποστήριξη νέων συγγραφέων, κυρίως μέσω ποικίλων εκπαιδευτικών δράσεων για όλες τις ηλικίες, καθώς και ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
. Η δημιουργία και κατασκευή της απαιτούμενης υλικοτεχνικής υποδομής για
την υλοποίηση των ανωτέρω σκοπών.
Οι ανωτέρω σκοποί σύστασης του νομικού προσώπου εξυπηρετούν τη σημαντικότατη πολιτιστική τοπική ανάγκη αναγνώρισης και διατήρησης του χαρακτήρα και της ιστορίας του Δήμου Ζωγράφου.
1.3. Είναι δυνατή από τον Οργανισμό η παράλληλη επιδίωξη περισσοτέρων σκοπών από τους ανωτέρω, οι οποίοι είναι μεταξύ τους συναφείς και σε κάθε περίπτωση δεν έχουν εμπορικό ή βιομηχανικό χαρακτήρα, όπως δράσεις για την προώθηση της απασχόλησης κ.λ.π.
Το νομικό πρόσωπο επιδιώκει την εξυπηρέτηση του σκοπού με τα εξής μέσα:
Α) Με την κατασκευή, ίδρυση και συντήρηση και λειτουργία πνευματικών και πολιτιστικών κέντρων, διεθνούς κέντρου λογοτεχνών και μεταφραστών, ψυχαγωγικών χώρων νεολαίας, χώρων άθλησης, αθλητικών κέντρων και αθλητικών υποδομών. Πνευματικά κέντρα νεολαίας με βιβλιοθήκες και χώρους αναψυχής και δημιουργικής απασχόλησης του ελεύθερου χρόνου, ωδεία, χορωδίες, καλλιτεχνικά και Μουσικά Εργαστήρια, μόνιμες θεατρικές σκηνές και ερασιτεχνικοί θίασοι, περιφερειακά θέατρα , χορευτικοί όμιλοι παραδοσιακών χώρων, έκδοση εντύπων, εκθέσεις και προώθηση λαϊκής τέχνης και λαογραφίας, γυμναστήρια, στάδια, προπονητήρια, και γενικά με την κάθε τρόπο παροχή υπηρεσιών, δραστηριοτήτων και ενεργειών που προβλέπονται στο άρθρο 2 και που θα στελεχωθούν και θα λειτουργούν ορθολογικά σε κάθε επίπεδο, στο κέντρο και στις συνοικίες της πόλης.
Β) Με την κατάρτιση και εκτέλεση μελετητικών, κατασκευαστικών, επισκευαστικών έργων, προγραμμάτων και υπηρεσιών.
Γ) Με τη συνεργασία με κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς πανεπιστήμια, ιδρύματα, σχολεία, παροικιακούς και άλλους συλλόγους και άλλους παρεμφερείς οργανισμούς, άλλους Ο.Τ.Α κάθε βαθμίδας, ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς, για τη μελέτη, χρηματοδότηση, εκτέλεση μελετών, έργων, προγραμμάτων και προγραμματικών συμβάσεων στα παραπάνω πλαίσια.
Δ) Με την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού και τη δημιουργία και ενίσχυση των απαιτούμενων υποδομών.
Ε) Με την επιμόρφωση και εκπαίδευση του προσωπικού.
Στ) Με τη σύσταση από το Διοικητικό Συμβούλιο επί μέρους Επιτροπών, Θεματικών ή Τοπικών, συγκροτούμενων και από εκπροσώπους φορέων και από πρόσωπα με ειδικές γνώσεις και εμπειρία που θα επεξεργάζονται θέματα, θα εισηγούνται και θα γνωματεύουν προς το Διοικητικό Συμβούλιο.
Ζ) Με τη δημιουργία κάθε μορφής δραστηριότητας που στοχεύει στην προώθηση των σκοπών του νομικού προσώπου.
Άρθρο 4°
ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Το νομικό πρόσωπο διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο, που αποτελείται από δεκαπέντε (15) μέλη, τα οποία μαζί με τους αναπληρωτές τους ορίζονται από το Δημοτικό Συμβούλιο. Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου μπορούν να είναι:
α) Ο Δήμαρχος Ζωγράφου
β) Δύο (2) τουλάχιστον Δημοτικοί Σύμβουλοι και αν δεν ορισθεί μέλος ο Δήμαρχος, τρεις (3).
γ) Δημότες ή κάτοικοι του Δήμου Ζωγράφου που είναι χρήστες των υπηρεσιών του νομικού προσώπου ή που έχουν ανάλογη επαγγελματική ή κοινωνική δράση ή ειδικές γνώσεις, ανάλογα με το σκοπό του νομικού προσώπου.
γ) Ένα εκπρόσωπο των εργαζομένων στο νομικό πρόσωπο
ε) Τέσσερα (4) από τα μέλη ορίζονται από τη μειψοφηφία. Σε περίπτωση που η μειοψηφία δεν ορίσει συμβούλους ή εκείνοι που έχουν οριστεί παραιτηθούν, χωρίς ν` αντικατασταθούν, μετέχουν σύμβουλοι της πλειοψηφίας. Είναι δυνατόν οι παρατάξεις της μειοψηφίας αντί δημοτικών συμβούλων να ορίσουν εκπρόσωπό τους, δημότη ή κάτοικο.
Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου εκλέγονται μεταξύ των μελών του από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Στην περίπτωση που μέλος έχει οριστεί, από το Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμαρχος Ζωγράφου, αυτός αυτοδικαίως καθίσταται και Πρόεδρος αντιστοίχως, του Διοικητικού Συμβουλίου. Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του νομικού προσώπου ορίζεται με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Λήγει πάντοτε με την εγκατάσταση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου.
Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου μπορούν ν` αντικατασταθούν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, για σοβαρό λόγο που ανάγεται στην άσκηση των καθηκόντων τους.
Τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αναπληρώνει ο Αντιπρόεδρος.
Το νομικό πρόσωπο εκπροσωπείται στα δικαστήρια και σε κάθε δημόσια αρχή από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται από τον Αντιπρόεδρο.
Δεν επιτρέπεται να εκλεγούν ή να είναι μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ιδιώτες που έχουν στερηθεί τη διαχείριση της περιουσίας τους με τελεσίδικη δικαστική απόφαση ή που έχουν στερηθεί τα πολιτικά τους δικαιώματα με αμετάκλητη δικαστική απόφαση και για όσο διάστημα διαρκεί η στέρηση αυτή, καθώς και όσοι έχουν καταδικαστεί με αμετάκλητη δικαστική πόφαση ως αυτουργοί ή συμμέτοχοι σε κακούργημα ή σε κάποιο από τα πλημμελήματα που αναφέρονται στο άρθρο 146 του ΚΔΚ (ν. 3463/2006).
Το Διοικητικό Συμβούλιο καταρτίζει με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του τον Κανονισμό Λειτουργίας του και, με σχετική πλειοψηφία, τον Οργανισμό Εσωτερικής πηρεσίας του νομικού προσώπου, τα οποία και εγκρίνονται από το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο. Στο Ο.Ε.Υ μπορεί να προβλεφθεί ίδια ταμειακή υπηρεσία του νομικού προσώπου.
Μπορεί να συνιστάται, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, η οποία εγκρίνεται από το Δημοτικό Συμβούλιο, με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του Τριμελής Εκτελεστική Επιτροπή κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 240Α του Ν. 3463/2006, όπως εκάστοτε ισχύει.
Άρθρο 5°
ΠΟΡΟΙ
Πόροι του νομικού προσώπου είναι:
α) Η ετήσια τακτική επιχορήγηση του Δήμου Ζωγράφου που ανέρχεται σε 2.500.000€ και η οποία από το 2012 θα μπορεί να αυξάνεται ετησίως κατά 50.000 €.
β) Τυχούσες χρηματοδοτήσεις, επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις από το Ελληνικό Κράτος, λοιπά Κράτη, την Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδιωτικούς, κρατικούς, Ο.Τ.Α, Περιφέρειες και διεθνείς οργανισμούς.
γ) Κάθε είδους εισφορές, δωρεές, κληρονομιές, κληροδοσίες.
δ) Εισπράξεις από παρεχόμενες υπηρεσίες, εκδόσεις, εκμεταλλεύσεις κινητής και ακίνητης περιουσίας, αθλητικές εγκαταστάσεις, εισπράξεις αγώνων, εκδηλώσεων κ.λ.π.
ε) Πρόσοδοι από την περιουσία που θα αποκτήσει καθώς επίσης από την περιουσία του Δήμου Ζωγράφου που τυχόν θα τους παραχωρηθούν.
στ) Κάθε άλλη νόμιμη παροχή από κάθε άλλη πηγή.
Αρθρο 6ο
Οι διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, και του Ν. 3852/2020 («Πρόγραμμα Καλλικράτης») όπως αυτοί κάθε φορά ισχύουν, που αφορούν τα δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου εφαρμόζονται για τη διοίκηση και διαχείριση του νομικού προσώπου, τους πόρους και εν γένει την οικονομική και διοικητική λειτουργία του νομικού προσώπου.
Αρθρο 7ο
Περιουσία του νομικού προσώπου είναι όλη η σημερινή κινητή και ακίνητη περιουσία των συγχωνευομένων νομικών προσώπων (άρθρο 14 παρ. 2 του Ν. 2880/2001, άρθρα 26Α και 203 παρ. 6 του Π.Δ. 410/1995, ως ισχύουν) που εκχωρείται με το παρόν κατά κυριότητα και χρήση στο συγχωνευθέν νομικό πρόσωπο, καθώς και κάθε άλλη περιουσία που θ’ αποκτήσει με κάθε νόμιμο τρόπο.
Αρθρο 8ο
Σε περίπτωση κατάργησης του παρόντος Ν.Π.Δ.Δ. η περιουσία αυτού θα περιέλθει στο Δήμο Ζωγράφου.
Από τη δημοσίευση της απόφασης για τη συγχώνευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το νέο νομικό πρόσωπο, στο οποίο συγχωνεύθηκαν τα άλλα, υποκαθίσταται αυτοδικαίως και χωρίς άλλη διατύπωση, σε όλα εν γένει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συγχωνευθέντων νομικών προσώπων.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΑΝΑΓΚΑΙΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ Ν.Π.Δ.Δ
Σύμφωνα με τις διατάξεις του γ΄εδαφίου της παραγρ. 1 του άρθρου 240 του Ν. 2463/2004 το Δημοτικο Συμβούλιο, καθορίζει τις αναγκαίες θέσεις του προσωπικού που υπηρετεί στα συγωνευόμενα δημοτικά νομικά πρόσωπα, τα οποία μεταφέρονται αυτοδικαίως στο νέο δημοτικό νομικό πρόσωπο.
Σύμφωνα ωστόσο με την εγκύκλιο 11/27-1-2011 του Υπουργείου Εσωτερικών η παραπάνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν προβλέπεται, παρά μόνο προβλέπεται διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης μεταφοράς που εκδίδει ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του νέου νομικού προσώπου.
Σε κάθε περίπτωση προτείνουμε να εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο ότι συνιστούν αναγκαίες θέσεις για το νέο νομικό πρόσωπο όλες οι θέσεις του προσωπικού που υπηρετεί στα συγχωνευόμενα δημοτικά πρόσωπα, όπως αυτές περιγράφονται στις συνημμένες αθροιζόμενες καταστάσεις.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΔΗΜΟΥ Ν.Π.Δ.Δ.
Η νομοθεσία προβλέπει ότι τα μέλη των παρατάξεων της μειοψηφίας θα πρέπει να είναι τουλάχιστον δύο (2).
Σεβόμενοι την δημοκρατική αρχή της αναλογικότητας, προτείνουμε στην συστατική πράξη να είναι τέσσερις (4) αντί δύο (2), σε βάρος δηλαδή της παρεχόμενης δυνατότητας ευρύτερης συμμετοχής της πλειοψηφίας.
Η παραχώρηση αυτή γίνεται επίσης με τον ουσιώδη όρο να εκπροσωπούνται όλες οι παρατάξεις της μειοψηφίας, πράγμα μεν που ο νόμος δεν προβλέπει, πλην όμως ζητούμε να γίνει σεβαστό.
Υστερα από αυτά λαμβάνονται υπόψη ότι ένα μέλος του Δ.Σ. είναι εκπρόσωπος των εργαζομένων, η πλειοψηφία προτείνει να ορισθούν 10 μέλη απ’ αυτήν και 4 μέλη από τις παρατάξεις της μειοψηφίας, με προϋπόθεση να είναι συνολικά οκτώ (8) οι οριζόμενοι δημοτικοί σύμβουλοι.
ΠΡΟΤΑΣΗ Κατάργηση πέντε (5 )Ν.Π.Δ.Δ.
Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 3 και 5 του άρθρου 241 του Ν. 3463/2006, ύστερα από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και απόφαση του Γ. Γραμματέα της Περιφέρειας (Αποκεντρωμένης Διοίκησης αρ. 283 παρ. 4 του Ν. 3852) είναι δυνατόν να καταργηθούν Ν.Π.Δ.Δ και το προσωπικό τους να ενταχθεί στο Δήμο κατά τις διατάξεις του άρθρου 318 του Ν. 1188/1981, όπως ισχύει.
Υστερα από τα παραπάνω, προτείνουμε:
Την κατάργηση των ακόλουθων Ν.Π.Δ.Δ Δημοτικοί Παιδικοί-Βρεφικοί Σταθμοί Ζωγράφου, Παιδικοί Σταθμοί (πρώην ΙΒΣΑ), Παιδική Μέριμνα Δήμου Ζωγράφου, ΚΑΠΗ Α και Β και μεταφορά τους στο Δήμο Ζωγράφου, με ανανέωση και παράταση των συμβάσεων των κοινωνικών προγραμμάτων και την ένταξη των Υπηρεσιών τους στο Δήμο Ζωγράφου Δ/νση Kοινωνικής Προστασίας Παιδείας και Πολιτισμού κατά τον υπό κατάρτιση Ο.Ε.Υ του Δήμου Ζωγράφου:
Το προσωπικό όλων των παραπάνω καταργούμενων Ν.Π.Δ.Δ. όπως περιγράφεται στη συνημμένη κατάσταση, να ενταχθεί αυτοδικαίως στο Δήμο Ζωγράφου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 318 του Ν. 1188/1981, (άρθρο 27 παρ. 4 του Ν. 1832/1989), στις οποίες παραπέμπουν οι διατάξεις του άρθρου 241 παρ. 5 και Δ.Κ.Κ. (ν. 3463/2006).
ΠΡΟΤΑΣΗ (Διατήρηση Αυτοτελούς ν.π.δ.δ.)
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 103 του Ν. 3852/2010, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών επιτρέπεται να διατηρηθούν ως αυτοτελή Ν.Π.Δ.Δ εκείνα των οποίων η δραστηριότητα από πλευράς ευρύτερης αναγνώρισης, εξειδικευμένου αντικειμένου, μακροχρόνιας απόδοσης έργου και γενικότερα καταξίωσης και προσφοράς δικαιολογεί τη διατήρηση αυτή. Για την υποβολή του αιτήματος προς τον Υπουργό Εσωτερικών απαιτείται ειδική αιτιολογημένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που λαμβάνεται με πλειοψηφία των 2/3 των μελών του.
Προτείνεται να εγκριθεί – υποβληθεί αίτημα προς τον Υπουργό Εσωτερικών όπως το Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Μουσείο Γουναρόπουλου » ΦΕΚ 1865/03-09-2009 κατ’ εξαίρεση να διατηρηθεί αυτοτελές επειδή έχει δραστηριότητα από πλευράς ευρύτερης αναγνώρισης, εξειδικευμένου αντικειμένου, μακροχρόνιας απόδοσης έργου, κτιριακών υποδομών, αλλά και υποχρεώσεων από όρους μεγάλης δωρεάς του υπ΄αριθμ.12217/11-09-78 δωρητηρίου συμβουλαίου του συμβολαιογράφου Αθηνών Αθ. Καββάθη. Γενικότερα λόγω καταξίωσης και προσφοράς που δικαιολογεί την αυτοτελή διατήρηση του.
Το αίτημα να συνοδεύεται με φάκελο συλλόγων, εκθέσεων, κριτικών, κτιριακών υποδομών, συμβολαίου δωρεάς
ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
Όπως προαναφέρθηκε όλες οι Σχολικές Επιτροπές, που είναι επίσης δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, συγχωνεύονται σε δύο, ένα για την Α’ βαθμια Εκπαίδευση και ένα για την Β΄θμια Εκπαίδευση ως εξής:
ΠΡΟΤΑΣΗ Συγχώνευση Σχολικών Επιτροπών Α’ Βαθμιας Εκπαίδευσης
1. Συγχωνεύονται σε μία, ίδια και ενιαία Σχολική Επιτροπή, με την επωνυμία «Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ζωγράφου οι ακόλουθες σχολικές Επιτροπές:
7η Σχολική Επιτροπή | 1ο Δημοτικό & 19ο Δημοτικό | Ηρ.Πολυτεχνείου 1 |
8η Σχολική Επιτροπή | 3ο Δημοτικό & 9ο Δημοτικό | Κρίνων 28 |
9η Σχολική Επιτροπή | 10ο Δημοτικό , 4ο Δημοτικό , 4ο Νηπιαγωγείο & 17ο Νηπιαγωγείο | Μ.Αλεξάνδρου & Κορυτσάς |
10η Σχολική Επιτροπή | 5ο Δημοτικό , 6ο Δημοτικό , 11ο Δημοτικό & 17ο Δημοτικό | Περιάνδρου 37 |
11η Σχολική Επιτροπή | 7ο Δημοτικό , 8ο Δημοτικό , 12ο Δημοτικό , 15ο Δημοτικό & 16ο Δημοτικό | Μακρυγιάννη 46 |
12η Σχολική Επιτροπή | 1ο Νηπιαγωγείο & 18ο Νηπιαγωγείο | Γρ.Κουσίδου & Παπα/σίου |
13η Σχολική Επιτροπή | 2ο Νηπιαγωγείο & 10ο Νηπαιγωγείο | Καββαθά 7 |
14η Σχολική Επιτροπή | 5ο Νηπιαγωγείο & 11ο Νηπιαγωγείο | Αγ.Γερασίμου 25 |
15η Σχολική Επιτροπή | 6ο Νηπιαγωγείο & 12ο Νηπιαγωγείο | Γάζης 26 |
16η Σχολική Επιτροπή | 8ο Νηπιαγωγείο & 14ο Νηπιαγωγείο | Ιοκάστης 54 |
17η Σχολική Επιτροπή | 13ο Νηπιαγωγείο & 16ο Νηπιαγωγείο | Μαικήνα 39 |
18η Σχολική Επιτροπή | 3ο Νηπιαγωγείο | Μακρυγιάννη 46 |
19η Σχολική Επιτροπή | 7ο Νηπιαγωγείο | Κρίνων 41 |
20η Σχολική Επιτροπή | 9ο Νηπιαγωγείο | Κρίνων 41 |
21η Σχολική Επιτροπή | 2ο Δημοτικό & 14ο Δημοτικό | Ευνομίας 2 |
- Σκοποί της Σχολικής Επιτροπής είναι:
α) Η διαχείρηση των πιστώσεων που διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας, θέρμανσης, φωτισμού, ύδρευσης,τηλεφώνου, αποχέτευσης, αγοράς αναλώσιμων υλικών κ.λ.π.
β) Η αμοιβή καθαριστριών.
γ) Η εκτέλεση έργων για την επισκευή και συντήρηση των σχολείων και τον κάθε είδους εξοπλισμό τους.
δ) Η εισήγηση προς τις αντίστοιχες Δ/νσεις Πρωτ/θμιας Εκπαίδευσης για τον εφοδιασμό από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων των σχολείων με έπιπλα και εξοπλιστικά είδη και από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης με βιβλία για τις σχολικές βιβλιοθήκες.
ε) Η διαχείρηση των εσόδων από την ενδεχόμενη εκμετάλλευση των σχολικών κυλικείων.
στ) Η λήψη κάθε άλλου μέτρου που κρίνεται αναγκαίο γιατην στήριξη της διοικητικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
ζ) Η δυνατότητα αγοράς εξοπλιστικών ή άλλων συναφών ειδών ή διδακτικών μέσων για την λειτουργία των σχολείων από πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
3. Πόροι του Νομικού Προσώπου είναι:
α) Η ετήσια επιχορήγηση του Κράτους.
α) Η ετήσια επιχορήγηση του Κράτους.
β) Η ετήσια επιχορήγηση του Δήμου, η οποία θα είναι 213.778 ευρώ.
γ) Κάθε είδους προσφορές , δωρεές, κληρονομιές και κληροδοσίες.
δ) Εισπράξεις από το αντίτιμο των παρεχόμενων πραγμάτων ή υπηρεσιών, μισθωμάτων κλπ.
ε) Πρόσοδοι από την περιουσία του.
4. Το Νομικό Πρόσωπο θα διοικείται από 15μελές Διοικητικό Συμβούλιο [σύμφωνα και με την εγκύκλιο αριθμ. πρωτ.8440/24-02-11] ,το οποίο θα αποτελείται από:
1. Τον Δήμαρχο ως Πρόεδρο
- Τρεις τουλάχιστον δημοτικούς συμβούλους και αν δεν ορισθεί μέλος ο Δήμαρχος τέσσερις.
- Δημότες ή κατοίκους του Δήμου Ζωγράφου, που έχουν ανάλογη επαγγελματική ή κοινωνική δράση ή ειδικές γνώσεις σύμφωνα με το σκοπό του νομικού προσώπου.
- Τρία (3) από τα μέλη, αιρετά ή μη, ορίζονται από τη μειοψηφία.
- Ένα εκπρόσωπο των εργαζομένων στο νομικό πρόσωπο, εφόσον απασχολεί πάνω από δέκα (10) εργαζόμενους.
- Ένα εκπρόσωπο των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, που εκλέγεται από αυτούς.
- Δύο τουλάχιστον Διευθυντές, εκ των πέντε αρχαιοτέρων, των σχολικών μονάδων Α’ βαθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ζωγράφου, που εκλέγεται από αυτούς ως μέλος, με τους νόμιμους αναπληρωτές τους.
-Το Διοικητικό Συμβούλιο να ορίζει Αντιπρόεδρο από τα μέλη.
Η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου ακολουθεί τη θητεία του Δημοτικού Συμβουλίου και λήγει με την εγκατάσταση των νέων μελών.
Το Νομικό Πρόσωπο εκπροσωπείται στο δικαστήριο και σε κάθε δημόσια αρχή από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. και όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται,από τον Αντιπρόεδρο.
Ακροτελεύτιο Άρθρο
Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού του Δήμου Ζωγράφου ύψους 213778 ευρώ για το τρέχον οικ.έτος 2011, για δε τα επόμενα οικονομικά έτη με αύξηση μέχρι 10%.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΠΡΟΤΑΣΗ η Συγχώνευση Σχολικών Επιτροπών Β’ βαθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ζωγράφου
Συγχωνεύονται σε μία, ίδια και ενιαία Σχολική Επιτροπή, με την επωνυμία «Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ζωγράφου», οι ακόλουθες Σχολικές Επιτροπές :
1η Σχολική Επιτροπή | 1ο Γυμνάσιο & 1ο Λύκειο | Κρίνων 26 |
2η Σχολική Επιτροπή | 3ο Γυμνάσιο , 7ο Γυμνάσιο , 3ο Λύκειο , 7ο Λύκειο | Ηρ.Πολυτεχνείου 3 |
3η Σχολική Επιτροπή | 5ο Γυμνάσιο | Μ.Αλεξάνδρου & Κορυτσάς |
4η Σχολική Επιτροπή | 6ο Γυμνάσιο & 6ο Λύκειο | Υδάσπου 18 |
5η Σχολική Επιτροπή | 4ο Αθλ.Γυμνάσιο & 4ο Λύκειο | Βακτριανής 99 |
6η Σχολική Επιτροπή | 1ο ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ & 7Ο ΣΕΚ ΑΘΗΝΩΝ | Ηρ.Πολυτεχνείου 9 |
22η Σχολική Επιτροπή | 5ο Λύκειο | Μ.Αλεξάνδρου & Κορυτσάς |
Σκοποί του Νομικού Προσώπου είναι:
α) Η διαχείρηση των πιστώσεων που διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας, θέρμανσης, φωτισμού, ύδρευσης,τηλεφώνου, αποχέτευσης, αγοράς αναλώσιμων υλικών κ.λ.π.
β) Η αμοιβή καθαριστριών.
γ) Η εκτέλεση έργων για την επισκευή και συντήρηση των σχολείων και τον κάθε είδους εξοπλισμό τους.
δ) Η εισήγηση προς τις αντίστοιχες Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τον εφοδιασμό από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων των σχολείων με έπιπλα και εξοπλιστικά είδη και από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης με βιβλία για τις σχολικές βιβλιοθήκες.
ε) Η διαχείρηση των εσόδων από την ενδεχόμενη εκμετάλλευση των σχολικών κυλικείων.
στ) Η λήψη κάθε άλλου μέτρου που κρίνεται αναγκαίο γιατην στήριξη της διοικητικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
ζ) Η δυνατότητα αγοράς εξοπλιστικών ή άλλων συναφών ειδών ή διδακτικών μέσων για την λειτουργία των σχολείων από πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
3. Πόροι του Νομικού Προσώπου είναι:
α) Η ετήσια επιχορήγηση του Κράτους.
α) Η ετήσια επιχορήγηση του Κράτους.
β) Η ετήσια επιχορήγηση του Δήμου, η οποία θα είναι 201500 ευρώ.
γ) Κάθε είδους προσφορές , δωρεές, κληρονομιές και κληροδοσίες.
δ) Εισπράξεις από το αντίτιμο των παρεχόμενων πραγμάτων ή υπηρεσιών ή μισθωμάτων κ.λ.π.
ε) Πρόσοδοι από την περιουσία του.
4. Το Νομικό Πρόσωπο θα διοικείται από 15μελές Διοικητικό Συμβούλιο [σύμφωνα και με την εγκύκλιο υπ αριθμ. 8440/24-02-11] ,το οποίο θα αποτελείται από:
2. Τον Δήμαρχο ως Πρόεδρο
-Τρεις τουλάχιστον δημοτικούς συμβούλους και αν δεν ορισθεί μέλος ο Δήμαρχος τέσσερις.
-Δημότες ή κατοίκους του Δήμου Ζωγράφου, που έχουν ανάλογη επαγγελματική ή κοινωνική δράση ή ειδικές γνώσεις σύμφωνα με το σκοπό του νομικού προσώπου.
-Τρία (3) από τα μέλη, αιρετά ή μη, ορίζονται από τη μειοψηφία.
-Ένα εκπρόσωπο των εραζομένων στο νομικό πρόσωπο, εφόσον απασχολεί πάνω από δέκα (10) εργαζομένους.
-Ένα εκπρόσωπο των Συλλόγων Γονένων και Κηδεμόνων, που εκλέγεται από αυτούς.
- Δύο τουλάχιστον Διευθυντές ,εκ των πέντε αρχαιοτέρων, των σχολικών μονάδων Β βαθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ζωγράφου, που εκλέγεται από αυτούς ως μέλος, με τους νόμιμους αναπληρωτές τους.
- Ένα εκπρόσωπο των μαθητικών κοινοτήτων των σχολείων, που εκλέγεται από αυτές για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,κατά προτεραιότητα μεγέθους σχολικής μονάδας.
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα ορίζει Αντιπρόεδρο από τα μέλη.
Η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου ακολουθεί τη θητεία του Δημοτικού Συμβουλίου και λήγει με την εγκατάσταση των νέων μελών.
Το Νομικό Πρόσωπο εκπροσωπείται στο δικαστήριο και σε κάθε δημόσια αρχή από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. και όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται,από τον Αντιπρόεδρο.
Ακροτελεύτιο Άρθρο
Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού του Δήμου Ζωγράφου ύψους 201500 ευρώ για το τρέχον οικ. έτος 2011, για δε τα επόμενα οικονομικά έτη με αύξηση μέχρι 10%.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΝΙΑΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
Για τους λόγους που αναφέραμε για το νέα ενιαίο Ν.Π.Δ.Δ προτείνουμε και στα Διοικητικά Συμβούλια των Σχολικών Επιτροπών να ορισθούν τα μέλη της μειοψηφίας από όλες τις παρατάξεις της και ύστερα από την αφαίρεση των προβλεπόμενων εκπροσώπων των φορέων, η παράταξη της πλειοψηφίας προτείνει τα υπόλοιπα.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Κωνσταντίνος Αθ. Καλλίρης