Σάββατο 14 Μαΐου 2011

2 / 2 Σχολιασμός Συζήτησης Δημοτικού Συμβουλίου Δευτέρας 9/5/2011


Την συνέχεια του Δημοτικού Συμβουλίου είχαν τα θέματα της Ημερησίας Διάταξης

Αρχικά επικυρώθηκαν τα πρακτικά προηγούμενων συνεδριάσεων που πέρασαν ομοφώνα, και αμέσως μετά η κα Ράνια Νενεδάκη κατέθεσε πρόταση προς το Δημοτικού Συμβουλίου να μετονομαστεί μια οδός του δήμου σε ΛΑΚΗ ΣΑΝΤΑ. Δεν υπήρξαν αντιρρήσεις και το προώθησαν στην επιτροπή ονοματοθεσίας οδών.

Ακολούθησε το θέμα της Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. Στην ενημέρωση που έκανε ο κος Στεργίου αποκάλυψε ότι υπήρχαν φάκελοι εργαζομένων χωρίς τα απαραίτητα έντυπα πρόσληψης, συμβάσεις καθώς και άλλων δικαιολογητικών.

Αυτή η κατάσταση δημιουργεί πρόβλημα στην πληρωμή πενήντα δύο (52) εργαζομένων στην Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. αφού η επίτροπος που ελέγχει όλους τους φακέλους, δε δίνει την έγκρισή της για την πληρωμή. 

Εδώ να σημειώσουμε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα των Επιθεωρητών Δημοσίας Διοίκησης στην Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. Αυτό προέκυψε μετά από σχετικό  αίτημα που είχε καταθέσει η παράταξη Μαζί Για Την Πόλη Μας το 2009 στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και από σχετική καταγγελία του Κινήματος στην Πόλη την ίδια περίοδο στον Εισαγγελέα.

Επίσης εν εξελίξει υπάρχει έρευνα από το Υπουργείο Οικονομικών για τον λόγο που δόθηκαν έργα που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκό πρόγραμμα σε έναν ανάδοχο με 7 διαφορετικές συμβάσεις.

Όλα τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα που αφορούν την κοινωνική πολίτικη είναι στον αέρα (μερικά έχουν κλείσει και αλλά είναι στο παρά πέντε να κλείσουν)  με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι σε αυτά τα προγράμματα να είναι απλήρωτοι.

Ο κος Στεργίου ανέφερε ότι όσον αφορά τα οικονομικά της Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. η ρευστότητα είναι στο μηδέν ενώ ανέφερε παράδειγμα, πού αφορά τον δημοτικό κινηματογράφο «ΑΛΕΚΑ», του οποίου τα έσοδα είναι 5.000,00€ το μήνα περίπου, ενώ το ενοίκιο είναι 18.000,00€

Γενικά οι οφειλές της ΚΕΔΗΖ είναι πολλές και μεγάλες και αν δεν μας απατά η μνήμη μας το ποσό προσεγγίζει τις 900.000,00€. Περιττό να αναφέρουμε ότι το γήπεδο Γ. ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, τα υπόγεια γκαράζ  και το κολυμβητήριο λειτουργούν χωρίς άδεια από την πυροσβεστική.

Επίσης ανακαλύφθηκαν πολλοί εργαζόμενοι οι οποίοι ενώ μισθοδοτούντο με 600,00€ τους έβαζαν να υπογράφουν για 1.100,00€ ενώ υπήρχαν και άλλοι οι οποίοι υπέγραφαν για 600,00€ ενώ έπαιρναν 1.200,00€ το μήνα.

Η Τασία Μπότου μισθοδοτείτο  ως πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης από το 2006 μέχρι την διάλυσή της το 2009, (από την διάλυση της οποίας προέκυψε η Κ.Ε.ΔΗ.Ζ., την  οποία ανέλαβε στο εξής η κα Καζάκου και η Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ. την οποία ανέλαβε προσωπικά ο Καζάκος) συν και τα έξτρα της ως πρόεδρος του ταξιδιωτικού πρακτορείου ή του ασφαλιστικού γραφείου της τότε δημοτικής επιχείρησης και άλλων μέχρι που εξαντλήθηκε το μετοχικό κεφάλαιο που είχε καταβάλει ο ίδιος ο δήμος.

Τέλος αναφέρθηκε ότι εργαζόμενος στην Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. είχε μηναία αμοιβή 5.400,00 για τις πολύτιμες υπηρεσίες που πρόσφερε στην προηγούμενη διοίκηση, ενώ παράλληλα ήταν και είναι  υπάλληλος του δήμου.   

Το Σπίτι της Αλληλεγγύης, πρόεδρος του οποίου ήταν η κ. Καζάκου, είχε ξεχωριστό ταμείο με αποτέλεσμα κανείς να μην ξέρει τί δαπάνες είχε. Συν τοις άλλοις, για το Σπίτι της Αλληλεγγύης, είχε αγοραστεί ένα αυτοκίνητο με χρήματα της Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. το οποίο δεν δηλώθηκε ποτέ και πουθενά, ενώ θα έπρεπε να είχε δηλωθεί ως περιουσιακό στοιχείο της Κ.Ε.ΔΗ.Ζ.

Η Κ.Ε.ΔΗ.Ζ., προφανώς λόγω των χρεών της, δεν έχει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα

Η πρόταση εξυγίανσης που κατέθεσε η νέα διοίκηση για την Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. δεν έγινε δεκτή από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, ενώ η προηγούμενη διοίκηση δεν είχε καταθέσει το διετές πρόγραμμα δράσης της Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. ως όφειλε.

Μετά την ενημέρωση από τον κο. Στεργίου για την Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. τον λόγο πήραν οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και Δημοτικοί Σύμβουλοι.

Ο Καζάκος  επί της ουσίας διέψευδε τα πάντα. Απάντησε στη διοίκηση ότι αφού δεν έχει παραλάβει ακόμα την Κ.Ε.ΔΗ.Ζ., δεν μπορεί να έχει πλήρη εικόνα και ότι όλα ήσαν καλώς, στην Δημοτική Επιχείρηση επί Μπότου όπως και στην Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. επί Καζάκου αν και ο ίδιος δεν μη έχοντας ενεργό συμμετοχή δεν μπορεί να το διαβεβαιώσει!!!! 

Η Τίνα Καφατσάκη εξέφρασε την απορία και την έκπληξή της ως προς το ότι η νέα διοίκηση δείχνει να μην περίμενε το χάλι που υπάρχει στον δήμο ενώ γνώριζαν επακριβώς τί συμβαίνει, αφού πέντε (5) άτομα, από  την τωρινή διοίκηση, ανάμεσά τους και ο κος Καλλίρης,  είχε υπογράψει το κείμενο της δημοτικής ομάδας του Μαζί Για Την Πόλη Μας με το οποίο ζητείτο να γίνει διαχειριστικός έλεγχος από τους Ελεγκτές Δημοσίας Διοίκησης αλλά και τις ενστάσεις προς την Περιφέρεια και όχι μόνο.

Η Τίνα Καφατσάκη ζήτησε να περάσουν, οι εργαζόμενοι από την Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. αλλά και όλων των κοινωνικών προγραμμάτων και των υπηρεσιών στον Δήμο. Τέλος ζήτησε από τη διοίκηση να προχωρήσει άμεσα το θέμα του διαχειριστικού έλεγχου της Κ.Ε.ΔΗ.Ζ.

Φρονούμε και εμείς αυτήν την διαδικασία ως την πλέον αρμόζουσα αφού αν ο κος Καλλίρης κλείσει την Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. πριν την διεξαγωγή της ολοκλήρωσης του διαχειριστικού ελέγχου ελλοχεύει ο κίνδυνος όλες οι αμαρτίες της να κουκουλωθούν.

Η κα Νενεδάκη αναγνώρισε ότι η ενημέρωση που έγινε από τον κο Στεργίου ήταν μέσα σε πλαίσιο σεμνότητας και ταπεινότητας. Αναφέρθηκε στα εκκαθαριστικά των  εργαζομένων της Κ.Ε.ΔΗ.Ζ.  που δείχνουν ότι πληρώνονται με 1.100,00, το μηνά ενώ στην πραγματικότητα έπαιρναν 600,00, για τα προβλήματα που έχουν οι εργαζόμενοι με τις τράπεζες  και δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν χρώμα και πρέπει να πληρώνονται όλοι για την εργασία που προσφέρουν.

Υπήρξε παρέμβαση εργαζόμενης της Κ.Ε.ΔΗ.Ζ. που επιβεβαίωσε και η ιδία ότι υπέγραφε για πολύ περισσότερα χρήματα από αυτά που έπαιρνε στην πραγματικότητα.

Ο κος Μπαρμπέρης για την Λαϊκή Συσπείρωση κινήθηκε στην γνωστή  λογική  ότι ΠΑ.ΣΟ.Κ., Ν.Δ. και ΣΥΝ, όπως βεβαία το μνημόνιο η Ευρωπαϊκή Ένωση και η κυβερνητική πολίτικη ευθύνονται γι’ αυτή την κατάσταση.

Ο κος Κρανιώτης  βρήκε την ευκαιρία να χτυπήσει τον Καζάκο όπως μπορούσε.

Η Μπότου στην τοποθέτησή της δεν είπε απολύτως τίποτα για την ταμπακιέρα, τοποθετούμενη σε θέματα τα οποία δεν ήταν της παρούσης..

Ακολούθησε ενημέρωση από τον Αντιπρόεδρο κο Καλιακάτσος και την Πρόεδρο κα Κουμανιώτη όσον αφορά την Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ.

Ο κος Καλιακάτσος στην ενημέρωση του είπε ότι η εταιρία που είχε τα γκαράζ, του Δήμου οφείλει 282.000,00€ από τα ενοίκια. Το φέσι από τον ενοικιαστή τού Info café είναι 229.000,00€. Η εταιρία που από το 2005 έχει το κυλικείο του νεκροταφείου οφείλει στο δήμο 400.000€ ενώ από το 2010 εκκρεμεί εναντίον της αγωγή μετά από την πίεση της Τίνας Καφατσάκη ως εκπρόσωπος της τότε αντιπολίτευσης στην Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ. 

Παρ’ όλα αυτά και μεσολαβούσης της δικαστικής διαμάχης εναντίον της συγκεκριμένης εταιρίας για τα οφειλόμενα ενοίκια, το 2010, ο Καζάκος,  μετά από διαγωνισμό, παρέδωσε και πάλι στην ίδια εταιρία
  • ·         το κυλικείο στο κλειστό των Ιλισίων
  • ·         το κυλικείο του κολυμβητηρίου αλλά και
  • ·         το σημερινό avec4 (πρώην Info Cafe) στην πλατεία Γαρδένια.

Επίσης το σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου ενημερώθηκε ότι από διαφημιστικές πινακίδες οφείλονται 270.000,00€, από την Euronet που είχε αναλάβει ένα έργο οφείλονται 809.000,00€

Τον χορό των χιλιάδων ευρώ έκλεισε η ενημέρωση ότι ο ενοικιαστής του Ρυθμού οφείλει στο δήμο 57.000,00€, ενώ ο ίδιος ισχυρίζεται ότι ο δήμος του οφείλει 70.000,00€ από εκδηλώσεις.

Η ενημέρωση συνεχίστηκε με τα μίσθια χώρων πού η Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ. νοικιάζει.

Από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών κο Διονυσόπουλο έγινε ειδική μνεία για τον κο. Φώτη Αναστασόπουλο που είναι υπάλληλος του δήμου (και κουμπάρος του πρώην δήμαρχου) ο οποίος έχει νοικιάσει δυο ημιυπόγεια στη Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ, τα οποία με την σειρά της η M.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ. εκμεταλλεύεται ως γυμναστήρια, ένα εξ αυτών βρίσκεται επί της οδού Ολόρου στου Γουδή ενώ το άλλο επί της οδού Κουσίδου στου Ζωγράφου. Συνολικό απαιτηταίο από τον Φώτη Αναστόπουλο ενοίκιο; 6.000,00€.

Η Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ. αφού συσσώρευσε, στον 1,5 χρόνο λειτουργίας της, περίπου 1.700.000,00€ σε επισφαλείς απαιτήσεις (κοινώς τα φέσια που της έβαλαν οι ενοικιαστές των ακινήτων που της έδωσε ο δήμος να εκμεταλλεύεται) τώρα πρέπει να πληρώσει και φόρο 555.000,00€ συν την προκαταβολή φόρου 150.000,00€ για το τρέχον έτος!

Ο Καζάκος στην τοποθέτησή του επισήμανε για ακόμα άλλη μια φορά ότι η εφ’ όσον η νέα διοίκηση δεν έχει παραλάβει ακόμα την Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ. δεν έχει όλα τα στοιχεία αλλά υποστήριξε και ότι όλα όσα έκανε επί των ημερών του ήταν συμφέροντα για το Δήμο, όπως για παράδειγμα ότι είναι άνευ σημασίας ότι η Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ. καταβάλλει μίσθωμα 6.000,00€ στον κουμπάρο του δημάρχου, αλλά ότι μετράει το αποτέλεσμα, αφού τα γυμναστήρια είναι κερδοφόρα!

Η Τίνα Καφατσάκη (και η παράταξη Μαζί Για Την Πόλη Μας) κατέστησαν σαφές ότι  ήταν αντίθετοι στην δημιουργία και στην λειτουργία της Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ. γιατί η εκχώρηση όλης της ακίνητης περιουσίας του Δήμου μέσω της Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ. σε ιδιώτες, δεν απέφερε παρά μόνο «φέσια» ενώ ταυτόχρονα απαξίωσε και όλες τις – κερδοφόρες στο παρελθόν – δραστηριότητες και την περιουσία του Δήμου.

Η λογική του Καζάκου να δημιουργήσει την Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ., δημιούργησε όλα αυτά τα προβλήματα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «αυτή η δήθεν ευελιξία της Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ. μας έχει στοιχίσει 1.700.000,00 θα πρέπει λοιπόν να την είχε πολλή ανάγκη αυτή την ευελιξία η προηγούμενη διοίκηση για να φορτωθούμε ένα κάρο φέσια!»

Συνεχίζοντας η Τίνα Καφατσάκη έδωσε έμφαση στο ότι με τις περικοπές που υπάρχουν στη χρηματοδότηση των Ο.Τ.Α., λόγω μνημονίου, η μόνη περιουσία που μπορεί να αξιοποιήσει ο Δήμος ώστε να έχει έσοδα, να μπορεί να πληρώνει τους εργαζόμενους αλλά και να μπορεί να κάνει κάποια έργα είναι η αυτή της Μ.ΑΞΙ.Α.ΔΗ.Ζ. άρα θα πρέπει να την κλείσει ενώ η περιουσία της να περιέλθει στο Δήμο, χωρίς μάλιστα να φορολογείται, ενώ τώρα φορολογείται με πολύ υψηλό συντελεστή.

Επίσης είπε ότι επί Σακελαρίδου ο Δήμος έκανε ότι μπορούσε για την αναβάθμιση του νεκροταφείου, κάτι που εξασφάλιζε κατά μέσο όρο 70.000,00€ κέρδος κάθε έτος από το 2000 έως το 2005. Ενώ από το 2005 και μετά και αφού το κυλικείο του νεκροταφείου πέρασε σε ιδιώτη υπάρχει ζημία 400.000€ μόνο από απλήρωτα ενοίκια.

Το ίδιο συνέβη και με τα δύο υπόγεια γκαράζ που φτιάχτηκαν για να παρέχουν φθηνές θέσεις στάθμευσης στους δημότες, να ανακουφιστεί η πόλη από το διπλό παρκάρισμα και ήταν και κερδοφόρα για το Δήμο. Η εταιρία που πήρε την εκμετάλλευση τους και αύξησε τα ενοίκια των θέσεων στάθμευσης και άφησε στο Δήμο φέσι 280.000 περίπου.

Τέλος ανεβάζοντας τους τόνους της κριτικής της, για το θέμα αυτό, είπε απευθυνόμενη προς την Διοίκηση του Δήμου «όλη αυτή η καταστροφική διαχείριση της περιουσίας του Δήμου ήταν ο δρόμος που ακολούθησε η διοίκηση Καζάκου, αν θέλετε να κάνετε τα ίδια και να  βαδίσετε τον ίδιο δρόμο, εμείς είμαστε αντίθετοι και ζητάμε να κρατήστε την περιουσία του Δήμου στο Δήμο».

Σε αυτό το σημείο ο Καζάκος βρήκε την ευκαιρία να παρέμβει ισχυριζόμενος ότι όλα αυτά ήταν ζημιογόνα και για αυτό τα έδωσε σε ιδιώτες. Ο Αντιδήμαρχο κος Παπακωνσταντίνου αντέκρουσε τους ισχυρισμούς Καζάκου παρουσιάζοντας τα στοιχεία πού ακολουθούν.

Τα Γκαράζ είχαν το 2.001 κέρδος 164.000,00€ το 2.000 κέρδος 141.000,00€, το 2.003 κέρδος 149.000,00€ και το 2004 κέρδος 182.000,00€

Το κυλικείο στο νεκροταφείο είχε το 2003 κέρδος 51.000,00€ και το 2004 89.000€

Ακολούθησαν οι τοποθετήσεις του κου Μπαρμπέρη, κου Κρανιώτη, κας Νενεδάκη στο ίδιο μήκος κύματος με τις τοποθετήσεις τους για την Κ.Ε.ΔΗ.Ζ.

Τέλος μετά από πίεση της Τίνας Καφατσάκη, ο Δήμαρχος κος Καλλίρης υποχρεώθηκε να απαντήσει ως προς το τί σκέφτεται να κάνει με την περιουσία του δήμου, λέγοντας ότι τα γκαράζ έχει την πρόθεση  να τα δουλέψει ο δήμος, αφού πρώτα ρωτήσει τον Σύλλογο εργαζόμενων αν μπορούν οι εργαζόμενοι να αναλάβουν τα γκαράζ, ενώ σκέφτεται να δοθούν σε ιδιώτες ο Ρυθμός, τα κυλικεία κλπ
Στην ερώτηση της Τίνας Καφατσάκη γιατί «αφού ο Δήμος δεν είναι καλός επιχειρηματίας πως στο παρελθόν είχε κέρδη από τα γκαράζ και το κυλικείο του νεκροταφείου;», ο κος Καλλίρης απάντησε «άλλοι καιροί άλλα ήθη!!!»

Τελικά O TEMPORA O MORES!!!!! Αγαπητοί συνδημότες μας

Έχοντας η ώρα είχε φτάσει 12.10, όλα τα υπόλοιπα θέματα πέρασαν χωρίς καμιά καθυστέρηση εκτός από 3 με 4 θέματα τα οποία αποσύρθηκαν από τη διοίκηση γιατί δεν υπήρχαν εισηγήσεις